Rehabilitacja w wodzie
Zajęcia rehabilitacyjne dla dzieci w wodzie prowadzone są w basenie z temperaturą wody ~33°C. Odbywają się w formie indywidualnych zajęć terapeuty z dzieckiem.
W zajęciach mogą brać dzieci po ukończeniu drugiego miesiąca życia. Niemowlęta są przyzwyczajone do przebywania w otoczeniu wodnym, które przez 9 miesięcy stanowiło dla nich naturalne środowisko. Przez to szybciej się aklimatyzują w wodzie i wcześniej przystępują do aktywności niż dzieci starsze.
Wszystkie zajęcia prowadzone są wg. własnego, autorskiego programu terapeutycznego. Podczas terapii stosowane są również techniki terapii wodnych: WATSU®, WaterDance oraz Halliwick.
W zależności od stanu dziecka, napięcia mięsniowego oraz schorzenia dopasowywany jest program terapeutyczny. Zajęcia rehabilitacji w wodzie obejmują między innymi:
- trójwymiarową, dynamiczną terapię manualną,
- naukę chodu wraz z trójwymiarową terapią stóp,
- dynamiczną terapię manualną kręgosłupa w pozycji pionowej i poziomej (wsparcie terapii skolioz),
- wielopłaszczyznową, dyniamiczną terapię obręczy kończyn górnych ze szczegolnym uwzględnieniem dłoni,
- terapię zaburzeń procesów integrcaji sensorycznej ze szczególnym uwzględnieniem stymulacji przedsionka, czucia głębokiego oraz powierzchniowego,
- masaż całego ciała wraz z akupresurą oraz dociskami stawowymi,
- trening pływacki mający na celu szybkie podniesienie napięcia mięśniowego.
Prowadzone przez nas zajęcia mają na celu usprawnianie dzieci, bez względu na rodzaj dysfunkcji, w taki sposób aby rehabilitacja stanowiła dla nich formę zabawy, a nie koniecznego obowiązku. Zajęcia odbywają się zawsze w tempie dostosowanym do możliwości dzieci. Nacisk położony jest przede wszystkim na umiejętności, a nie na niepełnosprawność. Wszystkie dzieci bez względu na rodzaj dysfunkcji są tak samo traktowane, wszystkie otoczone są zrozumieniem i cierpliwością, co uczy pozytywnego stosunku do siebie i otaczającej rzeczywistości. W trakcie zajęć, podobnie jak podczas spontanicznej zabawy, dzieci poznają nowe otoczenie i uczą się czuć w nim bezpiecznie. Dzięki temu otwierają się na twórcze działania i nawiązują pozytywne relacje z innymi osobami.